שאלות ותשובות - מהפכת מאמן כושר אישי כבר כאן

הקמה, ניהול וייעוץ חדרי כושר
שאלות ותשובות



מהו ספורט טיפולי?
 
מהו ספורט טיפולי?

מטרתו של הספורט הטיפולי היא לשקם את הגוף ולשפר את חייהם של המתאמנים הסובלים מבעיות פיזיות / נפשיות כאלו ואחרות.

לרוב אלו המופנים לקבלת ספורט טיפולי אינם יכולים להתאמן בחדר כושר רגיל כיוון שאינו מותאם למצבם הבריאותי. הטיפול בספורט זה מתבצע בדרך כלל במפגשיים אישיים כך יוכלו להפיק את המקסימום שבאימון. הם מקבלים אימון כושר אישי המותאם בדיוק למצבם.

לא כל מאמן כושר אישי יכול לעסוק בספורט טיפולי, עליו להיות בעל תואר מתחום החינוך הגופני ולהתמחות שעות רבות. 

 
איך בוחרים את הפעילות המתאימה ביותר?
 
איך בוחרים את הפעילות המתאימה ביותר?

קיימים סוגים רבים של אימונים המשפיעים על הגוף בצורה בשונה.
לכן כדי להגיע לתוצאות המיוחלות חשוב מאוד לעשות את הבחירה הנכונה.

פרסונל טריינרס מונה צוות גדול של מאמני כושר אישיים המגיעים עד לבית הלקוח, יחד איתו הם בונים תכנית אימונים אידיאלית למצבו.
בתכנית משלווים את תחומי ההתעניינות של המתאמן בין אם זה כדורגל, כדורסל, יוגה, פילאטיס וכו'.. 

 
בעת הליכה, מתי הגוף מתחיל לשרוף קלוריות?
 
בעת הליכה, מתי הגוף מתחיל לשרוף קלוריות?

שריפת הקלוריות תלויה במשקל הגוף ובמסלול ההליכה. 
בעת מונחה האדם שורף בדרך כלל כמות קלוריות השווה למשקל גופו.

אדם במשקל 40-60 ק"ג שורף בהליכה של קצב 3 קמ"ש בין 100-150 קלוריות. 

אדם במשקל 60-80 ק"ג שורף בהליכה של קצב 3 קמ"ש בין 150-200 קלוריות. 

אדם במשקל 80-100 ק"ג שורף בהליכה של קצב 3 קמ"ש בין 200-250 קלוריות. 

אדם במשקל 100-120 ק"ג שורף בהליכה של קצב 3 קמ"ש בין 250-300 קלוריות. 

אדם במשקל 130 ק"ג שורף בהליכה של קצב 3 קמ"ש כ- 325 קלוריות. 

 
שחרור השרירים לאחר פעילות גופנית
 
שחרור השרירים לאחר פעילות גופנית

שרירים תפוסים נובעים לא רק מאימון ראשון של הגוף אלא יכולים להופיע גם אצל מתאמנים וותיקים המשנים את תכנית האימונים שלהם.

השרירים התפוסים הם כתוצאה ממאמץ יתר של הגוף והדרך לשחרר אותם היא בעזרת מתיחות נכונות, מסאז' בשרירים התפוסים, משחות למיניהם ועוד. 

על מנת להעביר את הכאב כמה שיותר מהר רצוי לא לשכב כל היום, אלא ללכת ולזוז כמה שאפשר. 

 
פיתוח שרירים - לא מגיע לתוצאה הרצויה?
 
פיתוח שרירים - לא מגיע לתוצאה הרצויה?

פיתוח שרירים חייב להתלוות בתזונה מתאימה הכוללת פחמימות וחלבונים, וכמובן באימון נכון של השריר. 

במידה ואינך עושה זאת, התייעץ עם מאמן כושר אישי שיעניק לך את האימון והתפריט הנכון. 

 

 
למה חשוב לצרוך חלבון בסוף אימון כוח?
 
למה חשוב לצרוך חלבון בסוף אימון כוח?

במהלך האימון הגופני הגוף מתרוקן ממאגר הגליקוגן בשריר ובכבד. אנו צורכים את מנת החלבון על- מנת לאפשר להתאוששות מקסימלית של רקמת השריר ובכך בעצם עוזרים לו להיבנות מחדש.

הכמות המומלצת לצרוך הנה בסביבות 30 גרם חלבון , אך חשוב להתיעיץ עם מאמן כושר אישי שיבנה עבורכם את התפריט המומלץ ביותר עבורכם.

 

 
מדוע ממליצים לאכול כל שלוש עד ארבע שעות?
 
מדוע ממליצים לאכול כל שלוש עד ארבע שעות?

כידוע אנו היום אנו לפרבילגיה  של אוכל מוכן ומקרר עמוס בכל. אך לאורך ההיסטוריה האנושית האדם תמיד חיפש ורץ אחר המזון שלו, ולפעמים היו עוברים ימים ארוכים ללא אוכל, דוגמאת אנשי המערות. אי לכך לגוף שלנו מנגנון טבעי אשר מתריעה שיש " סכנה" של רעב. מנגנון זה מחולק ל2 קטגוריות מרכזיות:

1. מאגר הקלוריות הזמין, מאגר של קלוריות אותו אנו שורפים ביום יום במהלך ההפעילות היומית.

2. מאגר השומן, שבו הגוף שלנו אוגר את השומן למקרה הצורך(הגוף שלך ילחם בך כדי שלא תצליח לקחת ממאגר זה)

כאשר הגוף נכנס לסטרס מסויים הוא יפעיל את המגנון הזה. לכן מידה ועברו יותר משלוש עד ארבע שעות מהזמן שסיפקת לגוף שלך מזון, בפעם הבאה שתכניס מזון לפה אוטומטית הגוף שלך יקח את הקולריות הנכנסות ויפקיד אותם במהאגר השומן ולא במאגר הקלוריות הזמין. דבר שיוליד השמנה לא רצוי.

 
איך אני מגיע לריבועים בבטן?
 
איך אני מגיע לריבועים בבטן?

על מנת להגיע לבטן שטוחה עליך לעשות דבר אחד עיקרי חשוב ופשוט!. תזונה נכונה! לא עוד ג'אנק פוס ומשקעות מוגזים. כן יותר מים ירקות וחלבונים.

לכל אחד מאיתנו יש " ריבועים בבטן" אבל אנו לא רואים אותם עקב שיכבת השומן העוטפת אותם. עבודה על שרירי הבטן ללא תזונה נכונה לא תעבוד במקרה הזה.

 
מה זה TRX?
 
מה זה TRX?

TRX הוא אימון המתבצעת על ידי רצועות מיוחדות המפעילות כל שריר בגוף. באימון זה שרירי ה CORE עובדים חזק וכל האימון מתבצע כנגד משקל גוף המתאמן.

אימון TRX מתאים גם למתאמנים ותקים וגם למתחילים  - הוא מספק גמישות, יציבות נכונה, שיווי משקל, עובד על  שרירי רצפת האגן, הגב והבטן ומועבר על ידי מאמן כושר אישי המלווה את המתאמן. 

 

 
אבדתי רק קילו בחודש זה. מה אני עושה לא בסדר?
 
אבדתי רק קילו בחודש זה. מה אני עושה לא בסדר?

שום דבר,  כיוון שאתה כן רואה  התקדמות גם אם  היא איטית. וודא מול מאמן כושר אישי את תוכנית האימונים והתזונה שלך. אבל הכי חשוב אל תתן לזה לשבור אותך כל גוף מגיב אחרת!

 
כיצד נפצעים באימון כושר?
 
כיצד נפצעים באימון כושר?

פציעות בעת אימון כושר מתרחשות בדרך כלל מהסיבות הבאות: נעליים, אימון אינטנסיבי, מקום האימון, פעילות גופנית לא טובה. 

בעת ריצה או הליכה הדבר החשוב ביותר זה הנעליים - נעליים אמורות להתאים למשקל הגוף ולבלום זעזועים. נעליים עם סוליות דקות שלא מתאימות למתאמן עלולות לפגוע במתאמן. 

לכל מתאמן מתאימה תכנית אימונים אחרת וזאת בהתאם למצבו הבריאותי ויכולתיו הפיזיות. אימון לא נכון עלול לפגוע באזורים שונים בגוף לכן רצוי להוועץ עם מאמן כושר אישי שיתאים עבורכם את התכנית המתאימה ביותר.

אימון אינטנסיבי - לאחר אימון הגוף צריך נוח ולבנות את עצמו מחדש, אימון ארוך ואיטנסיבי עלול לגרום לפציעות וכאבים.

מקום האימון - מקום האימון מתייחס יותר למשטחי ריצה, ריצפת בטון חזקה גורמת לכאבי בירכיים כיוון שאנו מפיעלים עומס רב עליהם בזמן ריצה. לכן רצוי לרוץ על משטחים רכים יותר.

 
איזה תוספי מזון מומלצים לבנית שרירים?
 
איזה תוספי מזון מומלצים לבנית שרירים?

יש לא מעט תוספי מזון לבנית שרירים, להלן 2 שמומלצים אך יחד עם שמירה על תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית יומיומית והתייעצות עם מאמן כושר אישי תוכלו להגיע לתוצאות יותר טובות .

אבקת חלבונים:

המינון הממולץ- 1.7 גרם חלבונים על כל קילו בגוף.

למי מתאים? מתאים לכולם, תוסף בסיסי לכל מי שמעוניין לעלות מסת שריר מדובר על כמות קלוריות מאוד נמוכה בעל רמת ספיגה מאוד מהירה, אך ללא ערך תזונתי.

קראטין:

תוסף תזונה מאוד נפוץ אצל מתאמנים, בעזרתו ניתן להגביר את הספיחות מים לתאים, מגדיל את היכולת של הגוף ליצור חלבונים בתוך השריר ותורם להגדלת מסת השריר.

לשים לב- יש לשמור על כמות שתייה של 4 ליטר מים ביום בזמן השימוש בתוסף זה מכיוון שבזמן צריכת הקראטין נלקחים מים מהאברים הפנימיים חוסר שתייה מבוקרת יכולה לגרום לשרירים תפוסים וכאבי בטן.

 
איך מעלימים צלוליטיס?
 
איך מעלימים צלוליטיס?

מה זה בכלל צלוליטיס? מדובר על שומן שכלוא בין הנוזל שבין התאים לבין קולגן (מה שבונה גידים, סחוס ועצמות בגוף), לגוף יש קושי להגיע לאותם השומנים ולכן הוא מתקשה בפירוקם.

איך נלחמים בו?

ספורט- פעילות ספורטיבית יומיומית בעיקר על אזורי הישבן והירכיים, כגון: אירובי מדרגה, אופניים ריצה, התעמלות עם גומיות וכדומה.

עיסוי- עיסוי המקום בו קיים הצלוליטיס אינו מעלים אותו אך כן תורם לזרימת דם באזור  ותורם להתחדשות תאים חדשים תאי שרירים ולא שומן.

תזונה נכונה- כלום לא יעזור אם לא תקפידו על תפריט דל שומן, ושתיית מים באופן מבוקר.

נקודה חשובה- צלוליטיס אינו נעלם לחלוטין, אך ניתן לצמצם אותו בצורה ניכרת על ידי הקפדה על הפרמטרים שציינו  וכן, ניתן להתייעץ עם מאמן כושר אישי, על מנת שיכוון אותנו לתרגילים המכוונים לאזור הישבן והירכיים. 

 
איך שורפים קלוריות?
 
איך שורפים קלוריות?

שריפת קלוריות והרזיה נעשית באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית. פעילות גופנית נכונה צריכה להיות אימון כושר אישי המשלב כמה אלמנטים: אירובי ואימוני כוח לבניית מסת שריר. ניתן לשלב פעילויות שונות שאנו נהנים מהן כגון: רולרבליידס, ריצה, קפיצה בחבל, אופניים, כדרוסל, כדורגל, עלייה במדרגות, טניס ואפילו בניקוי דירה ניתן לשלב אלמנטים של פעילות גופנית. לסיכום הדרך המומלצת ביותר לשריפת קלוריות היא פעילות גופנית יומיומית ושילב של תזונה נכונה.

 
מדוע כדאי להתאמן עם מאמן כושר אישי?
 
מדוע כדאי להתאמן עם מאמן כושר אישי?

במסגרת אימון אישי ניתן לבנות תכנית אימונים אישית המותאמת רק לך. נלקחת בחשבון היסטוריה רפואית, קשיים אם ישנם, מטרות ובניית תכנית עבודה משותפת. במסגרת האימון האישי המאמן מעניק תשומת לב מלאה למתאמן, התבוננות מלאה על התנועות וביצוע התרגילים באופן הטוב ביותר. 

 
היכן ניתן לבצע את האימון האישי?
 
היכן ניתן לבצע את האימון האישי?

את האימון ניתן לבצע בכל מקום שבו נוח למתאמן. במידה והבית הפרטי של המתאמן מתאים לאימוני כושר ויש בו מספיק חלל ניתן לבצע את האימון בשטח הבית. במקרים אחרים ניתן לבצע את האימון בפארקים, גנים ובשטחים פתוחים אחרים. בעת שמבצעים אימוני ריצה ואירובי מומלץ לקיים את האימונים מחוץ לבית על מנת להנות ממרחב אידיאלי.

 
באיזו תדירות מומלץ להתאמן?
 
באיזו תדירות מומלץ להתאמן?

התדירות משתנה בהתאם לגיל המתאמן, המטרות שהוא הציב לעצמו ונקודת הפתיחה איתה מתחיל. פעילות גופנית הוכחה ככזו המטיבה עם הבריאות, משפיעה על מצב הרוח ומסייעת בחילוף החומרים. לאחר פגישה עם מאמן כושר  אישי תוגדר תכנית המתאימה באופן אישי לכל מתאמן והולמת את היכולות שלו תוך כדי התחשבות במטרת האימון.

 

 
מה חשוב לבדוק טרם בוחרים במאמן אישי?
 
מה חשוב לבדוק טרם בוחרים במאמן אישי?

הדבר החשוב ביותר אשר מהווה את נקודת הפתיחה הוא לוודא כי המדריך אכן מחזיק בתעודת מדריך מוסמך. מדריך שאינו מוסמך לא יהיה בעל הידע הנחוץ על מנת להיות מאמן אישי וחוסר ידע שכזה יכול לפגוע בבריאות המתאמן מתוך חוסר הבנה בגוף. לאחר מכן נסו לבחון את ההתאמה והכימיה ביניכם וכמו כן, תוכלו לדרוש בהמלצות על מנת ללמוד על דמות המאמן ושביעות רצון המתאמנים.

 
האם ניתן לבצע אימונים אישיים גם בקבוצה קטנה?
 
האם ניתן לבצע אימונים אישיים גם בקבוצה קטנה?

מאמני כושר מבצעים אימונים בפורמט אישי גם בזוגות וגם בקבוצות קטנות. ככל שהקבוצה מונה מספר מועט של מתאמנים כך האימון אפקטיבי יותר מאחר והמאמן יכול להעניק תשומת לב מלאה לכל מתאמן ולעמוד בקצב האישי של כל אחד מבני הקבוצה. אימון כושר אישי בזוגות יכול להיות נפלא שכן ניתן להחדיר מוטיבציה אחד בשני ולהפוך את האימון למפגש חברי, מלכד ויעיל. 

 

למה צריך מאמן כושר אישי?

האם זוהי סוג של תופעה חולפת? מזמן כבר לא!!! רבים מאיתנו הבינו שצריך לדעת לשלב בין פעילות גופנית לחיי היום יום שלנו, כדוגמא אתם יכולים להסתובב בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות בפארק ליד הבית ולראות את כמות האנשים שרצים,נוסעים על אופניים,משחקי כדור כמו שאני רואה את זה אפשר לחלק את האוכלוסייה לשתיים: אנשים שמתחילים בפעילות ספורטיבית בשביל להרגיש טוב ולהראות טוב.
קרא עוד >
 
מאמרים

מעבר לתזונת חורף

עם בוא החורף, וצניחת הטמפרטורות, חלים כמה שינויים באורח החיים של כולנו. החל מחליצת הסנדלים ומעבר למגפיים, הפעלת המזגנים על פונקציה מחממת יותר, המרת הבילוי הפופולארי בחופי הים להתכנסות בתוך הפוך במיטה החמה,  וכמובן.....השינוי בהרגלי האכילה. 
קרא עוד >

אימון ותזמון ארוחות

אורח חיים בריא מורכב מאכילה נכונה ופעילות גופנית.בשילוב מתאים בין אימון לתזונה יש תועלת רבה לשרירים ולחיטוב הגוף, לבריאות הכללית ולהפקת יותר כושר בפחות זמן.
קרא עוד >
שם מלא:
טלפון: