שאלה מכשילה, יש עלייה במשקל שהיא מחויבת המציאות אבל יש עלייה שהיא הרת אסון

יניב מימון - מאמן כושר אישי

השאלה שבכותרת היא שאלה מתקילה. העלייה הראשונה, החיונית, מחייבת פעילות מבוקרת, מפוקחת, מידתית. 
העלייה השנייה, המיותרת, הקטלנית (העלולה להיות אסונית!) היא בלתי נשלטת, פרועה וכאוטית. אוכלים וזוללים מכל הבא ליד, מכל הנדחס והנתחב לפה ועולים (על טיל) במשקל. על עלייה זו לא נרחיב את הדיבור. על העלייה החיובית, המתונה – בהחלט.
 

עלייה במשקל היא טבעית ככל שמתבגרים, בין השאר בגלל האטת קצב חילוף החומים ומיעוט תנועה. שמירה על משקל תקין – בין השאר באמצעות מאמן כושר אישי בשילוב עם ייעוץ דיאטני והקפדה על תזונה נכונה יאפשרו שליטה, בקרה ופיקוח על המשקל הרצוי. 
מאמן הכושר האישי יסייע למי מכם שנדרשים לעלות במשקל על ידי חיזוק הגוף באמצעות אימוני כוח שיעלו את מסת השריר בעוד יועצת התזונה תבנה עבורכם תפריט שיתבסס על מזון בריא ועם זאת – עשיר.
 

יש עלייה ויש עלייה:

על מנת לאפשר לאנשי מקצוע לסייע לכם לעלות במשקל נדרשת, בתחילה, הבחנה: האם אתם אוכלים מעט ורזים או האם אתם אוכלים הרבה ועדיין רזים. 
לכל אחד משני הטיפוסים של האכלנים יש להתאים תכנית שונה לעלייה במשקל באמצעות חיזוק והעלאה של מסת השריר. העלייה המומלצת, המיטבית, היא זו המושגת לא באמצעות מסת השומן אלא מסת השריר.
 

 

רישום מסודר, מוקפד ושיטתי, המאפשר מעקב קפדני אחרי כמות הקלוריות היומית הנצרכת הוא אמצעי אפקטיבי חיוני לעלייה במשקל. אבל תנאי לא פחות חשוב – לדעת מה וכיצד ומתי לאכול. לשם כך ייעוץ מקצועי יסייע לכם להרכיב תפריט שיאפשר לכם העלאה הדרגתית, מתונה ומידתית במשקל הגוף

 

יש להקפיד על מועדי שקילה קבועים, כדי לעקוב אחרי קצב ההתקדמות והעלייה שלכם. על מנת לבנות תפריט שמטרתו לאפשר לכם עלייה במשקל – חשוב שתקבלו ייעוץ פרטני מדיאטנית מקצועית. העלייה במשקל תלויה במרכיבים שונים ובהם: כמות המזון, הרכבו, משקל הגוף, הטמפרטורה השוררת בסביבה, סוג הפעילות שלכם, בעבודה ובשעות הפנאי, כמות האנרגיה שאתם משקיעים, מידת העצימות של הפעילות הגופנית ועוד.
 

עלייה לצורך... עלייה:

כמו בתחומים רבים בחיים – גם בתחום זה נדרשות התמדה, עקביות, סבלנות ואופטימיות. יש קיצורי קיבה אבל אין קיצורי דרך. עלייה נכונה ומאוזנת במשקל לא יכולה להיעשות באמצעות זלילת מזון וטריפתו אלא באכילה מסודרת.

על מנת להבטיח כי תוספת המשקל לא תהיה תוספת של שומן אלא של שריר יש להימנע מבליסת שומנים, אשר נזקם מצטבר וודאי ולהעדיף צריכת מזונות עתירי קלוריות אבל בריאותיים כגון: שמן זית, חומוס, טחינה וחלבה. על מנת לעלות במשקל צריך לאכול... שש ארוחות - שלוש עיקריות, שלוש ביניים - אחת בכל שעות אחדות יבטיחו אספקת אנרגיה קבועה במשך כל שעות היממה.
 

חריגות ופיתויים:

בניגוד מי שעושים דיאטה כדי להפחית ממשקלם ופה ושם מתפתים ו"מתחלקים" במזונות לא מתוכננים, משמינים, כאשר המטרה היא הפוכה – עלייה במשקל, דווקא ההתחלקויות עשויות לקרב אתכם אל המטרה. כך או כך אכילה (או הימנעות ממנה) לא אמורה להיות עונש. היא חלק טבעי, מובנה ומהותי מהחיים. אין סיבה לא ליהנות מאכילה. עלייה נעימה ומוצלחת!

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!