האם לאחר ניתוח הגדלת חזה תהיי מוגבלת בפעילותך הספורטיבית?

האם אימון כושר יגרום לחזה המושתל ליפול לאחר תקופת זמן? האם משקלם הנוסף של השתלים יכול להפריע? תשובות על שאלות אלו ואחרות תמצאו במאמר זה וכן בדף זה. 

רבות השאלות העולות בראשנו, כאשר אנו שוקלות לבצע ניתוח הגדלת חזה. לפעמים אנו שוכחות לשאול את  השאלות הללו בפגישת הייעוץ עם הרופא המנתח ומוצאות את עצמנו ממתינות לניתוח עם שאלות רבות אשר נותרו ללא מענה.

ראשית כל, עלינו להבין שהשמועות על אי יכולת לקיים פעילות גופנית שגויות ביסודן.  מדובר רק בתקופת ההחלמה שלאחר הניתוח אשר בה הפעילות הגופנית אסורה. האיסור  לעסוק בפעילות גופנית  חל על כל מי שעובר ניתוח מכל סוג שהוא. קיום פעילות גופנית אחרי כל ניתוח יכולה לגרום לסיבוך בשל דימומים, מאמץ, עלייה בדופק ומתיחת עור העלולה לגרום לתפרים להיפתח, והסתבכויות נוספות.
 

חזרה הדרגתית לכושר לאחר ניתוח הגדלת חזה
 

חשוב להתייעץ עם הרופא המנתח באשר לקצב אשר הוא ממליץ עליו לחזרה לאימוני כושר. חשוב מאד לתת יחס הולם לתקופת המנוחה וההחלמה המומלצת בטרם חזרה לשגרת החיים ולאימוני הכושר.

זמן תקופת ההחלמה איננו קבוע ומשתנה ממטופלת אחת לאחרת, כעקרון קיים איסור להפעיל מאמץ לפחות כחודש לאחר ניתוח הגדלת חזה. כשבוע לאחר הניתוח מותר לחזור לפעולות היומיומיות כדוגמת רחצת כלים ובישול  ולפעילות גופנית  קלה כדוגמת הליכה. יש להמנע לפחות חודש מפעילות מאומצת כדוגמת הרמת משא כבד, התעמלות אירובית, ריצה ואימוני כושר.

יש להניח כי גם כעבור חודש לא תוכלי לחזור לשגרת הספורט אליה היית מורגלת. הקשיבי לגופך, וכשתרגישי כי הוא מתחיל להתאושש, חזרי בצורה הדרגתית לאימונים.  תחילה הליכות מתונות, לאט ובהדרגה העלי את מידת המאמץ, אך לא יתר על המידה!!

 

לאחר החזרה לשגרה קחי בחשבון מספר אלמנטים:

1)    בזמן אימון, חשוב להתאמן עם חזייה טובה, שביכולתה להחזיק את החזה שעיצבת בזמן ניתוח הגדלת חזה, באופן טוב. חזיית ספורט טובה (וחדשה- שהרי החזה גדל בכמה מידות...) מספקת את התמיכות הרצויות.

2)    אל תשכחי כי השתלים בכל זאת הם בעלי משקל מסויים, וזה מוסיף על משקלך מעט מהרגיל. 

3)    גודל השתל מהווה השפעה כאשר מדובר בנשים שעוסקות בפעילות כושר. שתל גדול מגביל במקצת את התנועה בשלב הראשון, עד שתתרגלי ותאמצי לך הרגלים חדשים. הקפידי להתייעץ עם הרופא המנתח בטרם ניתוח הגדלת חזה בקשר לשתלים המומלצים לשמירה על פרופורציה גופנית, בייחוד במקרה שאת ספורטאית. 

4)    מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר אישי ומוסמך, אשר יוכל להדריך אותך באופן אישי התואם למצבך המיוחד ולהתאים לך תכנית אימון המתאימה לך, אשר עובדים בה על חיזוק שרירי החזה ושרירי הזרוע באופן מבוקר, נכון והדרגתי.
 

 

 

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!