פעילות ספורטיבית היא בריאה וחשובה לכל אחד מאתנו – אבל גם גוררת פציעות

אין אדם אחד שיכול להרשות לעצמו לא לעשות פעילות ספורטיבית כלל. פעילות גופנית היא מפתח לחיים בריאים וארוכים – כשאנחנו שומרים על שגרה בריאה של פעילות ספורטיבית אנחנו שומרים על משקל בריא ומאוזן, לחץ דם ודופק בריאים – וכך אנחנו שומרים על עצמנו בריאים ממחלות שונות ומאריכים באופן סטטיסטי את החיים שלנו ואת איכותם לאורך זמן. אלה מאתנו שנוהגים לבצע פעילות ספורטיבית באופן קבוע, עד שממש ניתן להגדיר אותם באופן רשמי או לא רשמי כספורטאים, מכירים גם את החלק הפחות חיובי של פעילות ספורטיבית קבועה ומאומצת – פציעות ספורט. פציעות אלה, ששולחות ספורטאים רבים ואנשים רבים המקיימים שגרה אינטנסיבית של פעילות ספורטיבית למחלקת אורטופדיה, הן פציעות שיכולות להטריד במקרה הטוב ולפגוע בתנועה ובבריאות שלנו במקרה הרע. נסקור כמה מהפציעות הנפוצות האלו, מדוע הן נגרמות בפעילות ספורטיבית מאומצת, וכיצד ניתן למנוע פציעות מסוג זה.

אילו פציעות ספורט נחשבות לפציעות נפוצות ומדוע הן נגרמות?

·         פציעה ברצועה הצולבת – הרצועה הצולבת הקדמית, הידועה גם בתור ה-ACL, היא אחת מארבע הרצועות העיקריות של הברך. רצועה זו היא שאחראית על היציבות הקדמית של הברך, והיא ממוקמת בפנים מפרק הברך ומצטלבת עם הרצועה הצולבת האחורית בתוך מפרק הברך. פציעה במפרק הברך – קרע חלקי או מלא – מתרחשת בעיקר אצל ספורטאים, והיא נגרמת בעיקר בעקבות סיבוב פתאומי וחד של הברך, המלווה בתחושת נקישה וכאב חד ומפלח. אפשרות הטיפול כוללת שיקום שמרני במנוחה, או ניתוח במקרים קיצוניים.

·         נקע בקרסול – ככל הנראה הפציעה הנפוצה בעולם, כשבכל יום אחד מכל עשרת אלפים אנשים בעולם נוקע את  קרסולו. מדובר למעשה בפגיעה ברצועות מפרק הקרסול, ופגיעה זו מתרחשת כאשר העומס המופעל עליהן עולה על כוחן. העומס גורם למתיחה של הרצועות, שיכולה להוביל למתיחה כואבת בלבד, לקרע חלקי או לקרע מלא (המוכר גם בתור נקע קשה). פציעה זו נפוצה במיוחד בענפי ספורט הכוללים קפיצה תוך כדי מגע פיזי – כדורסל וכדורגל למשל. גם כאן הטיפול יהיה שמרני לרוב ויכלול מנוחה ושיקום תפקודי, ולא תמיד הסובלים מנקע קל בכלל יפנו למחלקת אורטופדיה בשל הקלות היחסית של זיהוי נקע קל והשיקום במנוחה.

·         התכווצויות שרירים – יכולות לקרות לכל אחד, בלילה וביום – אבל עדיין נפוצות יותר בקרב ספורטאים בעקבות  קיצורם ומתיחתם של השרירים באופן קבוע. כאב חד ומפלח, לא נעים, אך גם לא משפיע באופן משמעותי – אלא אם מדובר בהתכווצויות חוזרות.

להתמודד עם פציעות ספורט ולמנוע אותם עם מוצרי אורטופדיה איכותיים

בשביל להתמודד עם פציעות הספורט הנפוצות, ובעיקר בכדי למנוע אותן, אנחנו צריכים מוצרי אורטופדיה איכותיים –  מגני ברכיים, מגני קרסוליים, תומכי כף רגל וגרביים אלסטיות – כולם ועדו למנוע את פציעות הספורט הללו באחוזים גבוהים. רכישה של מוצרים איכותיים מסוג זה – תאפשר לנו לקיים את שגרת החיים הספורטיבית שלנו עם חשש מופחת לפציעות טורדניות.

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!