להלן סקירה קצרה של מספר תוספי תזונה מומלצים לעוסקים בספורט ולמנהלים שגרת אימונים קבועה:

אבקת חלבון 

קידום ובניית השריר לצד מניעת תהליכים הגומרים לפירוק השריר, מתבצעים בעזרת אבקות החלבון השונות. כל עוד ידע הספורטאי לשלב את הפעילות הגופנית המתאימה, תזונה מאוזנת ומנוחה, בניית השרירים תתבצע נכונה יותר. לא מעט ספורטאים צורכים מאכלים כגון טונה, ביצים וכדומה אך אבקות החלבון מומלצות מאוד עבור אספקת החלבון הנדרש ומהוות התוספת התזונתית הטובה ביותר עבור בניית השרירים. אבקות החלבון לרוב יהיו מבוססות על מי גבינה, חלבון ואמינו.

כדורי מלח 

במהלך הריצה, מלחים חשובים וחיוניים אובדים כתוצאה מתהליך ההזעה. למי מהספורטאים אשר עוסקים בריצות ובמיוחד למרחקים ארוכים, כדורי המלח הם פשוט MUST ונחשבים לחלק מאותם תוספי תזונה לספורטאים מומלצים מאוד. חשוב להבין כי איבוד נוזלים ומלחים עלול להוביל לעייפות, ירידה ביכולות, ירידה בביצועים וכמובן עייפות. כדורי המלח יספקו את המלחים אשר נאבדו במהלך הדרך ובעצם מבטלים את ההשלכות של ההזעה ותורמים לרמת המלחים החשובה.

חטיף חלבון 

מקור זמין לחלבון בריכוז גבוה ואיכותי. אין ספק כי כל ספורטאי צריך וחייב לצרוך מספיק חלבון אך לא תמיד זה אפשרי ולכן צריכתם של חטיפי החלבון הופכת לאקוטית וחשובה. חשוב להדגיש כי חטיף החלבון מאוד משביע ולעיתים משמש תחליף ראוי ומהיר לארוחה, המגיעה מיד לאחר האימון או הפעילות הגופנית. בחטיפים יש חלבונים אשר להם ערך ביולוגי גבוה תודות לקיומם של חומצות אמינו חיוניות אשר לא תמיד הגוף שלנו יכול לייצר בכוחות עצמו.

אומגה 3 

מחקרים רבים אשר בוצעו, גורסים כי אומגה 3 מסייעת בתהליך חמצון ושריפה השומנים ולכן חשיבות התוספת של אומגה 3 גדולה. כל ספורטאי, סביר ומעוניין לבנות את מסת השריר ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר ולכן מומלץ לצרוך את האומגה 3 אשר תורמת לשריפה השומן ולהעלאת מסת השריר הרזה. בנוסף, חשוב לדעת כי אומגה 3 מיוצרת מרכיבים טבעיים ולא בעלת תופעות לוואי, ובנוסף היא מייעלת את תהליך חילוף החומרים של הגוף.

משקה איזוטוני 

המשקה האיזוטוני מאפשר ספיגה קלה במעי ואינו בעל תופעות לוואי. המשקה מכיל כמות סוכר נמוכה יותר מאשר מיתר המשקאות הטבעיים או המוגזים וזה מה שהופך אותו בין היתר למשקה מנצח. יעילותו היא במניעת התייבשות כאשר הספורטאי נמצא בחום ובמאמץ. אגב, ברחבי ארצות הברית המשקאות האיזוטוניים נמכרים בכל חנות כמעט ולא מעט אנשים צורכים אותם על בסיס קבוע. המשקאות ידועים כמפחיתי עייפות בכל רמות המאמץ השונות ואינם מומלצים למי שמעוניין להרזות.

לסיכום, כל ספורטאי חשוב ויצרוך את התוספים המומלצים עבורו וליהנות מחוויית אימון כושר ושיפור משמעותית ובריאה יותר. חשוב מאוד לצרוך את התוספים הנכונים עבור הגוף שלך ולכן מומלץ לקבל הכוונה והתאמה מהמומחים לכך.

 
שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!