החגים והתירוצים הסתיימו – האימונים התחילו

לא נכון. לא כל ההתחלות קשות. אבל יש – אכן – התחלות קשות. אין להכחיש. אין לטשטש. קשה ביותר, לא אחת קשה משאת, היא ההתחלה מחדש  של משהו שהפסקתם ובתוך תוככם אתם חשים ויודעים, ידיעה חריפה ועמוקה, שיהיה אשר יהיה שיעור הקושי – עליכם להמשיך. אסור לכם לוותר לעצמכם.

כזו היא התחושה שעשויים לחוש אנשים שהחגים הוציאו אותם משגרת אימונים וממסלולם הקבוע. לבד מהפסקה באימון (יש מי שמתאמנים בקביעות בחדר כושר בהדרכת מאמן כושר אישי נכנס גורם נוסף שהוא אויביהם של הכושר הגופני ושל משקל גוף תקין – האכילה היתרה, או, כפי שנכון ומדויק לכנותה – הזלילה הבלתי מרוסנת.

אלא שנקיפות מצפון ( קל וחומר ייסוריהם) לא יועילו אלא ההיפך. לכן, יש לחזור אל הנקודה שבה קטעו החגים את רצף האימונים ולשוב אליהם בהדרגה, בהתמדה, בתחושה כי גם הישג קטן הוא גדול וחשוב כאשר מדובר במשקל גוף ובכושר גופני.


להלן עצות אחדות שעשויות לסייע לכם לשוב אל מסלול אימונים סדיר ולהפיק ממנו את מרב התועלת:

  1. אל תתנפלו על חדר הכושר. התחילו לאט, כמי שמתרגלים מחדש. הסירו בהדרגה את ה'חלודה'. השילו את המשקל העודף בהדרגה. אין סיבה להיחפז. אתם במקום הנכון. שבתם אל המסלול. פרגנו לעצמכם את תחילת האימונים.
  2. במידה שאתם רוצים ( קל וחומר אם אתם נדרשים, מסיבה בריאותית) להפחית ממשקלכם – מומלץ לכם לערוך רישום יומי של כל המזון שאתם אוכלים, לרבות נשנושים זניחים לכאורה. מעקב יסייע לכם לאתר את נקודות התורפה. את המקום, הזמן וה...מאכלים שמקשים עליכם להסתייע באכילה מבוקרת ומדתית כחלק מהמאמץ הנדרש מכם כדי להפחית ממשקלכם.
  3. אם טרם נרשמתם לחדר הכושר אבל הגעתם, בשעה טובה, להכרה, כי עליכם להתחיל להזיז את עצמכם, לפני שאתם מתחייבים בחדר הכושר – שקלו חלופה נוחה יותר: צעדו כחצי שעה באוויר הפתוח. נצלו כל אפשרות להעדיף הליכה על נסיעה, מדרגות על מעלית, אופניים אל אוטובוס.
  4. נשאר לכם "המון אוכל" ? מסרו לחברים, לשכנים (הם ודאי יודו לכם). אל תחזיקו בבית את הפיתויים. זה הזמן להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת אל אודות תזונה נכונה. בפרסונלס טריינרס תוכלו לבצע תכנית אימונים משולבת בייעוץ, בפיקוח ובליווי של דיאטנית.
  5. אל תייסרו את עצמכם במחשבה שתחילתה – אילו. בלשון העברית המלה אילו מכונה ,תנאי בטל". דבר שלא היה ולא נברא אלא אילו... מה שהיה היה. פתחו דף חדש, חלק, נקי ממשקעי העבר. זה הזמן להתחיל להתאמן.
  6. חשבו על האימון כאל אתגר. כאל סיכוי. אל תראו בו רע הכרחי (אתם לא מוכרחים להתאמן), אלא חשבו אל סל התועלות המלא: תחושה רעננה, מראה חטוב יותר, ערנות, כושר גופני משופר, שמחת חיים, תזונה מאוזנת, אורח חיים בריא, איכות חיים.
  7. עשו פעילות גופנית שמהנה אתכם, שהיא אינה בבחינת עונש (איש אינו מעניש אתכם, לכן אל תענישו את עצמכם). שנו, גוונו, העשירו את הפנאי שלכם בזמן איכות שבו אתם עושיםצ למען הגוף והנשמה. כל תנועה חיובית ומבורכת. העיקר – לזוז, לנוע, לתרגל.
  8. זה המקום וזה הזמן, כאן ועכשיו, להתחיל את אימוני הכושר המתונים. תוכלו להתייעץ עם מאמן כושר אישי. הוא יישב אתכם, ישמע ויקשיב, ילמד אתכם, יציע וימליץ לכם על פעילות גופנית בעצימות המתאימה לכם, אשר ישולבו בה המהנה עם המועיל.
  9. אתגרו את עצמכם. עשו זאת בהדרגה. צעד צעד. במתינות. העיקר – מדי יום רשמו עוד הצלחה קטנה.
  10. פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת" כתב המשורר אמיר גלבוע. התחילו להתאמן עוד היום ותוכלו להזדהות עם מלות השיר. בהצלחה!

 

 

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!