הקמח עלול לגרום צרות בצרורות

יניב מימון - מאמן כושר אישי
הוא סופח טרמפיסטים מזיקים כשלעצמם ובכך מוכפל ומועצם הנזק העלול להיגרם מצריכה מוגברת של קמח ומוצריו. 
כבר במאה ה -80, כשהחלו להפריד את הסובין ( המועשר בוויטמינים) מהקמח והותירוהו לבן וריק, האמיר מחירו ורב נזקו. 
היות שרק העשירים היו יכולים לאפשר לעצמם את צריכתו – הם היו מי שלקו גם בתחלואים שגרמה צריכתו המוגברת: מחסור במינרלים ובוויטמינים ובעיות נוספות אשר העדר סובין גורם אותן.

כמו הוספת חטא על פשע, עם קבלתו, כ -100 שנים מאוחר יותר, של הסוכר הלבן – קטלן לא קטן כשלעצמו – התפתחה מלאכת האפייה והפכה לתעשייה גדולה ורחבה. 
אז החלו לצוץ גם קונדיטוריות עסיסיות וריח המאפים הטריים שעלה מהן העיד על היותן בתי תענוגות לחך.

באותה תקופה לא היה קיים המושג מאמן כושר אישי  וספק אם רבים ידעו כיצד להשיל מעליהם את המשקל העודף שגרמה הצריכה המוגברת של המאפים המקומחים והמסוכרים...
 

כיצד מנצחים את הריח המשכר?

מאכלים עשירים בקמח עלולים להית מסוכנים ללוקים בצליאק ולסובלים מתופעת המעי הרגיז. 
העשרת הקמח בחומרי הלבנה שונים וניפוי הסובין, העשיר במרכיבי תזונה חשובים ביותר, מפקיעים מהקמח את ערכו התזונתי. הקמח הלבן הוא עמילן, אשר בגוף הופך לפחמימה מה שאומר כי הקמח ומוצריו מש-מי-נים, כלומר – גורמים להשמנה. 
מה עושים אפוא נוכח מתקפות הריח הפרועות של בתי המאפה השונים על נחירינו? סותמם את האף? בורחים? מתאפקים. כך או כך דרושה משמעת עצמית נוקשה ואף מחמירה כדי לא להיסחף לצריכה חסרת שליטה של מוצרים עשויים מקמח.
 

כמו לאכול דבק:

הידעתם כי קמח משובח מיוצר באמצעות שילוב של קמח וחלב? תזונה עשירה בסוגי קמח שונים עלולה לגרום לעצירות ועלולה אף לגרום למחלות שונות, בין השאר בגלל ייצור עודף של ליחה, בכמות המקשה על הגוף להיפטר ממנה.

אשר על כן, כאשר ידועים ומוכחים נזקי הצריכה המוגברת של קמח, זה המקום וזה הזמן להמליץ על פנייה אל דיאטנית אשר תעשה סדר בתפריט שלכם – תגרע ממנו מרכיבים מסוימים, מזיקים, ותוסיף אליו ותעשירו במרכיבים חיוניים, בריאותיים. תזונה נכונה פירושה בריאות. שילובה בפעילות גופנית בכלל ובאימוני כושר – עם מאמן כושר אישי או בלעדיו היא מפתח לאורח חיים מאוזן ובריא.

 

 תופחים עם השמרים:

היות שמזונות רבים "מועשרים" – חלקם במירכאות וחלקם בלעדיהם – בתוספי טעם וריח, קשה להתגבר על הפיתויים. מוצרים רבים העשויים מקמח מלאים בקלוריות ריקות (ככל שזה יישמע וייקרא פרדוכסלי). טעים? ודאי. משמין. ודאי? חיוני? ספק. מיותר? ודאי. כל רופא וכל דיאטנית (וגם ההיפך – כל רופאה וכל דיאטן) שתשאלו ודאי יגידו וימליצו לכם למעט ככל שתוכלו בצריכת קמח לבן

ככל שתמעטו לצרוך מוצרים שיש בהם קמח תרגישו קלים וערניים יותר. צריכת מזונות עשירים בקמח יוצרת תחושה של מלאות וכבדות, גורמת לעייפות. משך העיכול של מוצרי קמח ארוך ועד לעיכולו מרגישים לא רק תחושת שובע אלא לאות.
 

בשורה התחתונה – עם קמח או (מומלץ למעט בו!) בלעדיו, לצורכים אותו בפרט ולנמנעים מצריכתו בכלל חשוב להדגיש את חשיבותה של פעילות גופנית סדירה ורציפה, אשר תסייע גם למי מכם שמתקשים לעכל את המזונות הקמחיים לשמור על משקל גוף תקין ואף להפחיתו.

 

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!