שיטת פילאטיס, כמו שיטות רבות מתחומים שונים, נולדה מתוך כורח המציאות

יניב מימון מאמן כושר אישי
מתוך צורך ממשי. ממציאה, ג'וזף הוברטוס פילאטיס (1883 -1967 ), המציא אותה במטרה לחזק ולשקם פצועי מלחמה. 
פילאטיס היא שיטת תרגול שמשפרת את היציבה וכתוצאה ממנה משפרת את התפקוד היומיומי של המתרגלים אותה. 
היא נובעת מהתפיסה מההכרה, כי יציבה מעוותת, בלתי יציבה, ונשימה לא נכונה הם גורמים לערעור שיווי משקל גופני ועלולות לגורם למחלות שונות. 
באמצעות סדרת תרגילים מגוונים, בעלי עצימות משתנה, מתקנים את חוסר האיזון, מחזקים את השרירים, משפרים את היציבה וכתוצאה מהם מתאזן שיווי המשקל, הגוף נעשה חזק וגמיש יותר, יכולת הנשימה משתפרת אף היא וחל שיפוק בתפקודם של האיברים הפנימיים.


נשימה, נשימה, נשימה:

כל מאמן כושר אישי, תהיה הכשרתו אשר תהיה ויהיה סוג האימון שהוא מעבי אשר יהיה ידגיש שוב ושוב את חשיבות הנשימה ליציבות הגוף ולבריאותו. 
בתרגול פילאטיס, מתקיים קשב עמוק לגוף; בכל תנוחה ובכל תנועה מייחס המתרגל חשיבות לנשימה תוך מודעות מלאה אליה. 
כל תרגיל בשיטה זו הוא חוליה הנקשרת בחוליה העוקבת לה וכך נוצרת שרשרת של פעילות חולייתית רצופה ושוטפת, הזורמת בשקט ובשלווה.

תרגילי פילאטיס מתבצעים, רובם ככולם, בשכיבה. היא מדורגת ומתונה ולפיכך עשויה להתאים גם לנכים ולמוגבלים אשר מתקשים בביצוע תרגילים אירוביים המחייבים מהירות ומאמץ. בכל גיל ניתן ללמוד אותה ולעולם לא מאוחר להתחיל לתרגל.
 

פילאטיס – תרומה ותועלת:

רבים מבין מי שהתנסו בשיטת תרגול זו מעידים על תרומתה העצומה לחיזוק הגוף והנפש, מאחר שהיא, בבסיסה ובמהותה, מחזקת קשר זה. היא מייצבת את העמידה, מפחיתה ומצמצת מתחים גופניים ונפשיים ומשפרת את הייצור הפנימי של אנרגיה חיובית. 
היא מחזקת באופן מובהק את שרירי הליבה של הבטן ושל הגב, משפרת את זרימת הדם.. 
צבר יתרונות ותועלות אלה גורמים לשיפור דימוי הגוף של המתרגלים וכתוצאה ממנו לחיזוק הביטחון העצמי. שיטה זו עשויה להתאים לגברים ולנשים כאחד, לרבות מי שלוקים בנכות וסובלים מפציעות.


מאמרים נוספים:
חשיבות שמירה על כושר
עשר סיבות להתחיל להתאמן

 

 דו שיח בין תנוחה לתנועה:

התרגול מתבצע בחזרות קצרות, תוך ריכוז פנימי במטרה להימנע מהתשת השריר. על פי רוב מבוצעים התרגילים תוך הקשתה טבעת של הגב תוך כדי 'דו-שיח' בין החלקים המיוצבים בגוף ובין החלקים הנעים בו. הדרישה של השיטה ליציבות שרירים בחלקים מסוימים נועדה כדי לאתגר ולשפר את חוזק השרירים באותו חלק. כתוצאה מכך גדל טווח התנועה של השרירים, לרבות כאלה שהיו

 

מאמן כושר אישי הבקיא בשיטה זו עשוי להפיק ממנה תועלת כפולה בשיעור שהוא מעביר למאומניו, אשר מי מהם שמתקשים בביצוע תרגילים המחייבים גמישות וכוח יכולים לרכוש אותם בהדרגה, בקצב שלהם, כאשר מדי שיעור המתרגלים מתרחקים מהסף התחתון והנמוך של יכולתם אל הרף הגבוה והעליון שלה. והכול – בקצב אישי, במתינות, תוך כדי העמקת הקשב לגוף, לאיתותיו, למצוקותיו, לנקודות התורפה שבו וגם להתוודעות אל הפוטנציאל שבו תוך כדי הרחבת האופק הגופני.

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!