כיום, ידוע מעל לכל ספק, כי השמנת היתר היא בין אחת מהבעיות הקשות של החיים המודרניים בעולם המערבי. העבודות המשרדיות המונעות מהעובדים תזוזה ושריפת קלוריות, ועד החלטות לא נכונות ביחס למזון הנכנס לגוף, הן חלק מהותי בעלייה במשקל ופיתוח השמנת יתר. אם לא די בכך, ישנם אלו המכנים את ההשמנה כ"מגפה", ונכון לשנת 2014, חיים בעולם לא פחות משני מיליארד אנשים שמנים.

לא מעטים אלו שבוחרים להילחם במשקל העודף עם ניתוחי קיצורי הקיבה. ניתוחים בריאטריים הפכו למוצא האחרון של אנשים כבדי משקל ובאמצעותם מצליחים אותם מטופלים ליהנות מרמת חיים איכותית יותר הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. אם לדייק, בשנת 2014 נערך בישראל הניתוח כ-14,000 פעמים, כך שאפשר לומר מעל לכל ספק כי ניתוחי קיצור הקיבה הוכחו כיעילים וכאלו ששידרגו את חייהם של רבים. תוצאות הניתוח מדהימות, ורבים הצליחו להשיל בזמן כה קצר קילוגרמים רבים. לצד אלו שבוחרים באפשרות של הניתוח הפופולארי, ישנם גם אלו שבחרו לרדת באמצעות כדורי הרזייה, המעניקים בסופו של דבר את אותו האפקט: ירידה דרסטית במשקל בזמן קצר.

 

השלתם מהמשקל, מה עכשיו?

ניתוחים בריאטריים הוכיחו עצמם כהצלחה גדולה, כך שלא מפתיעה העובדה שבכל שנה מצטרפים אנשים חדשים אל מעגל ההצלחה. חשוב לזכור וחשוב להבין, כי העובדה שהשלתם ממשקלכם לא מעט, לא אומרת שכעת גופכם בריא וחזק. על מנת לשמר את התוצאה היפה שהשגתם ולהמשיך לקצור את הפירות ואת המחמאות, חייבים לתחזק את הגוף ולפעול על מנת לחזק אותו. מחקרים מראים כי הירידה החדה במשקל מביאה לירידה בכוח הדינאמי והסטטי של השריר ומסת השריר משולה למסת שריר של תינוק. המשמעות? בשביל חיזוק הגוף צריך לעבוד. שילוב של תזונה נכונה ואימוני כוח אינטנסיביים ימנעו ממסת השריר לצנוח בצורה קיצונית ואף להגדיל ולחזק את מירב קבוצות השרירים בגוף. 

 

לא עובדים על חיזוק הגוף? כל מה שחשוב שתדעו

אז מה הסטטיסטיקה משקפת ביחס לניתוחי קיצור הקיבה? לצד ההצלחה הראשונית שבאה לידי ביטוי בשינוי חזותי יוצא דופן, הרי ש-80% מאותם מקוצרי קיבה עולים במשקל בסופו של דבר. לעתים הירידה במשקל יכולה לגרום לסחרור ואופוריה רבה, וכתוצאה מכך מגיע הרצון להתרפק על התוצאות הנפלאות. תחושת ההצלחה לעתים מגיעה גם בדמות של אכילה קיצונית של מאכלים עתירי שומן שאינם הולמים את אורח החיים הבריא. אם לא די בכך, לאחר כחצי שנה הירידה הרדיקאלית פוסקת, והגוף מתחיל להתאזן ולהתמקם במקום הנוכחי.

 

כשם שהירידה במשקל הינה חשובה וסומנה כאתגר, הרי שלשמור על המשקל זה האתגר האמיתי. למרות הקטנת נפח הקיבה, אם מנותח ימשיך לצרוך מאכלים שמנים ועתירי קלוריות ולא ישרוף כמות גבוהה יותר של קלוריות, הוא יעלה חזרה במשקל! על מנת להבטיח כי אתם לא חוזרים לאחור, הקפידו על שגרת אימונים המתבצעת עם מאמן כושר אישי, שיתאים לכם תכנית אימונים ההולמת את היכולות שלכם, את מצבכם הגופני ואת המטרות שלכם. בעת שמדובר על מנותחי קיצור הקיבה, התכנית שתותאם תשלב תרגילי כוח שונים לחיזוק השריר ובנייתו.

 

פעילות גופנית – לגוף ולנשמה

התועלות של הפעילות הגופנית לא באות לידי ביטוי רק בחיזוק הגוף שלכם, עיצובו ושמירה על המשקל. הפעילות הגופנית המתבצעת במסגרת של אימוני הכושר, מזינה גם את נשמתכם ולא רק את גופכם. מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת בהתמודדות עם שינויים, מצבי לחץ, מתחים, ואפילו מופרשים חומרים במוח במהלך הפעילות הגורמים למצב רוח טוב. השגתם תוצאה נפלאה עם ניתוח קיצור הקיבה, וכעת המטרה הבאה שלכם היא לשמר את התוצאה ולמנף אותה הכי גבוה שרק אפשר!

 

המאמר נכתב בחסות "פרסונל טריינרס" – מאמני כושר אישיים בפריסה ארצית.

חזרה

שתפו את הכתבה בגוגל+
אימון נסיון במחיר מוזל!
הזמן אימון נסיון!
לקבלת מחירון מפורט למייל
שלחו לי מחירון!